اجرای ۷۰ درصدی سند آمایش آموزش عالی/توسعه آموزش‌های مهارتی

اجرای ۷۰ درصدی سند آمایش آموزش عالی/توسعه آموزش‌های مهارتی

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش، موضوع آمایش آموزش عالی و ساماندهی به رشته‌ها و مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی از مدت‌ها قبل مطرح بود و سند آمایش آموزش عالی در جلسه ۷۶۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۹۴ در ۶ ماده با درنظر گرفتن شرایط دانشگاه‌ها، مواردی را برای اعمال تغییرات گسترده در این زمینه تعیین کرده است.

این سند از اوایل دهه ۹۰ در فهرست ماموریت‌های وزارت علوم قرار گرفت و از اواخر سال ۱۳۹۳ نگارش و طراحی این سند آمایش آموزش عالی آغاز شد. سند آمایش آموزش عالی با هدف نظام‌مندکردن دانشگاه‌های سراسر کشور در اسفند ۱۳۹۴ توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب و سال بعد توسط رییس‌جمهور وقت به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شد اما اجرای آن تا حد زیادی مغفول مانده‌ بود.

معاونت آموزشی وزارت علوم در اولین اقدام و از اولین روزها روند اجرای این سند را آغاز کرد و به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی دو سال گذشته دولت سیزدهم، ۷۰ درصد سند آمایش آموزش عالی اجرا شده است و ۳۰ درصد بقیه در سال بعد اجرا می شود.

ماموریت گرایی، سنجش و پذیرش، بهره برداری از استعدادهای درخشان، تقویت رشته های علوم پایه و کشاورزی اقدامات دیگر این معاونت بوده است. همچنین در علوم انسانی و رشته های مرتبط با تمدن هم بررسی‌هایی انجام شده است تا وضعیت این رشته‌ها تعیین تکلیف شود.

 

 
اشتراک گذاری:

نظرات

    هنوز نظری ثبت نشده است !
ارسال نظر